Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü


Dünyada fizyoterapi mesleğinin temelleri ilk önce Avrupa’da başlamış; ancak modern fizyoterapi, Amerika Birleşik Devletleri’nde ortaya çıkmıştır. Daha sonraki mesleki gelişim ise, meslektaşların bir çatı altında mesleki yapılanmaları ve dernekleşmeleri ile oluşmuştur. Örneğin, profesyonel anlamda fizyoterapi mesleğine ait ilk dernekler, İsveç’te 1813’te, Hollanda’da 1889’da, İngiltere’de 1894’te, Finlandiya’da 1908’de ve Danimarka’da 1918’ de kurulmuştur. Aynı şekilde Fransa ve Almanya gibi diğer Avrupa ülkelerinde de mesleki dernekleşmeler bunlardan hemen sonra kurulmuştur.

          Buna karşılık Amerika, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Hong-Kong ve Japonya gibi ülkelerde mesleki yapılanmalar ve dernekleşmeler, Avrupa’daki ülkelere göre daha geç olduğu halde, meslekte akademisyenlik ve kanıta dayalı bilimsel araştırmalar daha erken dönemde başlatılmıştır. Örneğin Amerika Fizyoterapi Derneği (American Physical Therapy Association =APTA) 1921 yılında kurulmuştur. Avustralya’da 1908 yılında kurulan Avustralya Masaj Derneği’nden sonra Avustralya Fizyoterapistler Derneği’nin kuruluşu 1939 yılında gerçekleşmiştir. Kanada Fizyoterapistler Derneği ise 1946 yılında kurulmuştur.
          Bununla beraber, Dünya Fizyoterapi Konfederasyonunun (World Confederation of Physical Therapy=WCPT) kurulması ile, gelişmiş ülkelerdeki mesleki ilerlemeler, yeni uygulamalar ve bilimsel araştırmalar tüm ülkelerdeki fizyoterapistler tarafından paylaşılmış; bir çok ülkede mesleki hak ve yetkilerin sınırları ve akademik yapılanmaların içeriği belirlenmiştir.


VİZYON

Sağlık profesyoneli olarak bilgi ve uygulama becerisi yüksek, uluslararası ve ulusal literatürü takip eden, hayat boyu öğrenme ilkesini edinmiş, sağlık göstergelerini doğru anlayıp uygulayabilen, mezuniyet sonrası ülkemizde ve yurt dışında çalışabilme kapasitesine sahip, aldığı eğitimler doğrultusunda gelişim ve değişimlere hızla ayak uydurabilme becerisi ve bilincindeki bireyleri eğitmektir.

 

MİSYON

Uluslararası ve ulusal akademik gelişmeleri takip eden ve uygulayan akademik kadromuzla; sağlık hizmetleri çalışma şartlarına uyum sağlayabilen, hem bireysel hem de takım çalışmaları üretebilen, mezuniyet sonrası alanında başarılı, bilimin etik kurallarını kariyeri boyunca uygulayacak aday öğrencilerin tercihi ve adresi olmaktır.